Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 04 September 2010, 23:20
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: Isolatie motorkap vastplakken: max temperatuur? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Isolatie motorkap vastplakken: max temperatuur?  (gelezen 48 keer)
Melvin
Actief lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Gepost op: Woensdag 02 Juni 2010, 22:08 »

Ik wil nieuwe isolatie aanbrengen onder de motorkap. Ik heb hiervoor lijm uit een spuitbus om makkelijk over een groot oppervlak te verdelen, maar deze lijm is volgens het etiket geschikt tot 70 graden.

Hoe warm wordt het onder de kap? En dan bij een warme situatie, filerijden in de zomer de berg op ofzo. Net zo warm als het koelwater in het blok?

Suggesties voor goede lijm zijn ook welkom.
Marcel
Donateur
Veteraan lid

De doktor kent dit virus niet!

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 02 Juni 2010, 22:17 »

70 lijkt me niet wenselijk.
In het interieur van n auto kan het als de auto ergens geparkeerd staat in de zon al gemakkelijk 55 graden worden.

Dit is onder de kap vast en zeker wat minder (geen gesloten ruimte met glas) maar ik denk dat met weinig rijwindkoeling etc
het meer dan 70 graden zal worden....!

Ciao Marcel

'88 - Volvo 480 TURBO Red
'92 - Volvo 480 Turbo Grey
'89 - Volvo 480ES White
'91 - Nissan Micra Red
Melvin
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 02 Juni 2010, 22:37 »

Daar was ik ook al bang voor. Dus op zoek naar een lijm die hogere temperaturen kan verdragen en ook nog een beetje goed te verwerken is op grote oppervlakken.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: Isolatie motorkap vastplakken: max temperatuur? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte