Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 04 September 2010, 23:46
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  overige vragen  |  Topic: Brandstoffilter 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Brandstoffilter  (gelezen 59 keer)
480mille
Startlid
**

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Gepost op: Vrijdag 21 Mei 2010, 18:14 »

Na stotteren bij een bijna lege benzinetank, herhaaldelijk, ben ik gaan kijken wanneer de benzinefilter vervangen dient te worden. Vlgs. het boekje om de 190 000 , maar vanaf 1995 is er nog nooit een vervangen. Dit conform de geschiedenis bij de dealer. Is hier gekocht en altijd in onderhoud.
Nu blijkt dat er in de service-manuels van Volvo helemaal niets vermeld is over vervanging van de filter bij een bepaalde km stand en of service-beurt. Foutje van Volvo zegt men mij.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ? Misschien kan ik de filter bij Volvo claimen?
I am waiting !! Verbaasd
Hojje
B20F
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 21 Mei 2010, 18:39 »

Volgens het onderhoudsschema moet het brandstoffilter om de 105dkm of 84 maanden vervangen worden. Filter kost iets van €15, dus dat hoeft je de kop niet te kosten. Het kan heel lastig zijn om de wartels van de benzineleidingen los te krijgen als ze lang niet vervangen zijn, die kunnen behoorlijk vastgeroest zitten.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  overige vragen  |  Topic: Brandstoffilter « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte