Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 31 Juli 2010, 20:04
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: rode bies 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: rode bies  (gelezen 123 keer)
fabke480
Donateur
Lid

Geslacht: Man

ES B18E 019 1987

Bekijk profiel
« Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 21:13 »

De bies op mijn 91-er turbo is ooit zwart gespoten nu laat deze lak langzaam los het gevolg is dat het rode nu zichtbaar word, wat mij mooi lijkt is om deze bies weer rood te maken.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?
of misschien een alternatief want ik heb begrepen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn.
KennyH
Veteraan lid

Volvo for Life!

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 21:15 »

wasbenzine al geprobeert? kan zijn dat het heel licht gespoten is en dan makkelijk eraf gaat, of anders met een tandenborstel proberen (niet te hard, en ja het werkt echt om dunne lak weg te krijgen)

geen thinner of terpentine gebruiken he!!

Sucked not Blown.!

'88er ES Oldskool
fabke480
Donateur
Lid

ES B18E 019 1987

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 21:18 »

zal misschien lukken voor de rest van de auto Kenny maar de achterbumper is in zijn geheel opnieuw gespoten zal daarvoor dus een oplossing dienen te vinden
petrolboy
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 21:43 »

Ik weet niet of je er wat mee bent. Maar met van die vinyl wrapping zijn mooie resultaten te krijgen op een gehele wagen. Dus zou het mss kunnen van op die manier de bies te plakken met zo'n stikker?

Volvo 480GT 2,0L in 235 rood van '95
Pix: http://yfrog.com/8ddsc01048pjx
ettore bugatti
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 22:13 »

Tot voor kort was de striping wel verkrijgbaar, maar ontzettend duur. Met een rol tape kom je niet, omdat bij de rondingen de dikte varieert.
Ik geloof dat Erwin op dit forum de striping heeft laten spuiten, maar als je het eraf kan poetsen dan verdient dat de voorkeur.

n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Erwin
Veteraan lid

Echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 12 Maart 2010, 19:07 »

Tot voor kort was de striping wel verkrijgbaar, maar ontzettend duur. Met een rol tape kom je niet, omdat bij de rondingen de dikte varieert.
Ik geloof dat Erwin op dit forum de striping heeft laten spuiten, maar als je het eraf kan poetsen dan verdient dat de voorkeur.

Mijn 480 is met de originele striping beplakt. Niet meer leverbaar, en heeft me een rib uit mijn lijf gekost!
Denk idd dat de makkelijkste oplossing is om het te spuiten.

Of evt navragen met een vynil wrap, omdat ze deze misschien ook in de goede vormen en diktes kunnen
krijgen.

There's more to life then Volvo, that's why i drive... A 480 series Volvo
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: rode bies « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte