Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 31 Juli 2010, 20:04
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  elektronica overig  |  Topic: '90 480 turbo electr probl. 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: '90 480 turbo electr probl.  (gelezen 196 keer)
wiebe
Nieuw!
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 14:58 »

Hai,

Heb gister na een aantal jaar frans oldtimers te hebben gereden weer een barrel van een 480 op de kop getikt. Het blijft toch trekken. Zaterdag ga ik hem afhalen en kan ik direct aan de slag.

Tijdens het bekijken van de auto had zij legio elec. dingetjes. Volgens de vorige eigenaar is dit allemaal tegelijkertijd van de 1 op de andere dag niet meer gaan werken. De prijs was er ook naar dus ik heb het maar gedaan.

=Geen koplampen, komen niet omhoog (zekering/relais?Verbaasd)
=geen ruitenwissers (zekering/cem?Verbaasd)
=geen blower
=autoradio geen stroom
=infocenter geeft verkeerde benzine stand aan, blijft op 2 streepjes staan terwijl er ong 40 liter inzit
=binneverlichting gaat niet aan
=cv werkt niet
=alarm gaat ook niet aan

Zoals gezegd deze problemen zouden van de 1 op de andere dag zijn gekomen in combinatie met een lege accu. Ik vermoed dat een nieuwe cem en wat zekeringen al een hoop van deze problemen zouden oplossen. Hebben jullie advies over waar/hoe ik zou moeten beginnen met mijn zoektocht zaterdag?

Verder loopt/rijdt ze goed.

GR Wiebe
=ramen geen stroom
v480gt
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 15:43 »

een 480 is geen barrel! en  je geeft al zelf aan wat er aan zou kunnen schelen cem, zekeringen alles rustig doormeten en de tijd ervoor nemen. 
kingrichy
Lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 16:25 »

Je kunt ook eerst beginnen met jezelf voorstellen, is wel zo netjes.

Gr, Richard

480 GT 2.0 automaat Dark gray Met. 226000km 1995 G3
480 ES 2.0 Paris Blue 193000km 1995
480 ES 1.7 automaat Red 53000km 1991
wiebe
Nieuw!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 16:35 »

Ok,

Ik ben een oude bekende van het forum. Tenminste ik ga er van uit dat dit forum is voortgevloeid uit het oude groups.msn gedeelte. Op het volvo 480 europe reageerde ik altijd met de nick jamooga. Sommige van jullie ken ik persoonlijk van verschillende meets, luxemburg, nuremburg, zeeland etc...

Ben nadat mijn vorige 480 afgeschreven werd een tijd in een cx gaan rijden en alleen maar sporadisch op het forum gekeken.

De turbo is de enige uitvoering van de 480 waarvan ik nog niet heb kunnen genieten. Heb een grijze es uit 88 en een groene s uit 92 gehad.

En ja een 480 is normaliter geen barrel, maar de staat van deze valt wel in de categorie. Hij heeft veel roest bij de wielranden en zelfs een plek op het dak. Mist wat trim, ed maar is mechanisch in orde, motor en turbo zijn goed, interieur ok. Eerst maar even de auto door de apk krijgen en daarna kijk ik wel of ik nog iets kan doen aan de roest.
kingrichy
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 16:45 »

Ik bedoelde dus je eigen voorstellen in de rubriek "Even Voorstellen"

ettore bugatti
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 16:50 »

Ah, jamooga. Dat zegt me wel wat.

Geen blower zou een andere schakelaar en/of doorgesoldeerde verwarmings unit (de knoppenvariant) kunnen worden verholpen.
Koplampen is relais of kapotte popup motor.
Voor de autoradio zit er nog een hoofdzekering achter het dashboard waarook de verlichting van de infocentre opzit (dacht ik)
Alarm ging ook door de CEM.

- Dus zekeringen checken.
- CEM stekkers controleren en schoonmaken eventueel doorsolderen (Bekledingslijm wil nog wel eens doorlekken in de stekkers en dat isoleert)
-Fan schakelaar controleren/ vervangen (stekker punten doorsolderen kan ook)

Succes!

n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
wiebe
Nieuw!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 17:47 »

ok, bedankt ettore.

Zat dus iig in de goede richting te denken. Zaterdag weet ik meer.

Wanneer ik weet dat ze gerepareerd is zal ik ons beiden voorstellen Richy Lachebek

GR Wiebe
kingrichy
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010, 19:39 »

Maar als ik zo kijk denk ik dat een groep zekeringen ( 1 tot 5 ) geen spanning krijgt.
Dat zou kunnen duiden op een kapot relais of een contactslot die niet helemaal oke is.

wiebe
Nieuw!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010, 03:55 »

Redelijk op is ie zeker. Ik neem het woord barrel niet snel in de mond. Ik wil hem nog 1 maal door de apk krijgen en een jaartje de turbo ervaren. Kan ik in die tijd rustig shoppen/sparen voor een beter exemplaar.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  elektronica overig  |  Topic: '90 480 turbo electr probl. « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte