Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Donderdag 09 September 2010, 13:18
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Off-topic  |  Automotive  |  Topic: Kilometerheffing 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Kilometerheffing  (gelezen 1754 keer)
Corne010
Donateur
Actief lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: Woensdag 30 December 2009, 09:51 »

Men probeert al geruime tijd van Kilometerheffing-NEE publiciteit te zoeken via de pers (135.000 unieke handtekeningen tégen plannen die voor iedere burger straks fors ingrijpend zijn is toch niet niks?) maar het wil niet lukken. Het zou geen nieuws zijn... (?)  Eurlings zelf geeft misleidende bedragen of helemaal geen info.  Als de mensen via de kranten kunnen lezen wat er nu écht gaat veranderen als dit wetsvoorstel wordt aangenomen (tot 4-5x meer betalen dan nu naar gelang wat voor "oude" auto je hebt plús een nieuwe extra ingezetenbelasting voor iedere burger, in ieder geval paar honderd euro per jaar ) komen er veel méér handtekeningen tégen  is de verwachting. De kranten weigeren de artikelen zelfs op hun internet pagina's te vermelden. Al die 135.000 handtekeningen zijn dus totaal zonder media bekendheid binnen gehaald!
« Laatste verandering: Woensdag 30 December 2009, 12:17 door Corne010 » Gelogd

Bezit:  Ford Focus;  480 Two Tone automaat
ettore bugatti
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: Woensdag 30 December 2009, 17:12 »

Aardige documentaire, geeft wel aan wat de gevaren kunnen zijn voor de privacy.

Ik hoop dat er wat mensen (en met name die invloed hebben op het proces) wakker worden volgend jaar.

n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: Vrijdag 08 Januari 2010, 23:35 »

nu bijna 150.000 handtekeningen en 2e kamer wordt wakker?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5741936/__VVD__Debat_over_kritiek_km-heffing__.html?p=13,1
« Laatste verandering: Donderdag 21 Januari 2010, 13:18 door Corne010 » Gelogd

gerotterdam
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: Zaterdag 09 Januari 2010, 12:22 »

Echt:  los van wat ik van KM heffing vind:

1  "honderden euro's per jaar extra belastingen" heb ik er voor over om de files op te lossen.
    De files kosten de gemeenschap erg veel geld en als die verminderen komt  het financiele voordeel via de achterdeur deels weer bij mij terecht.  Overigens hebben we een democratisch systeem en staan er politieke partijen op die het financieel nadeel vereffenen. Belastingen fluctureren.
Maar nogmaals:  ook al komt het niet terug:  ik heb het er graag voor over.  Ik denk meerdere mensen die last hebben van files.  Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen in de positie is om dit te zeggen, maar je hoort nooit dat er ook mensen zijn die graag willen betalen voor een oplossing.

2    Ik zie in de discussie niet terug:  er MOET wat gebeuren.   Wat er anders gebeurt wordt niet over gesproken.  Het is geen kwestie van wel of niet,  het is een kwestie van wel of iets anders.   Dat anders kost ook geld.  Alleen staan er dan andere mensen op die moeten betalen.... die gaan ook handtekeningen verzamelen...   Met een apparaat kunnen de kosten in  ieder geval bijgesteld worden.

3   Over alle bedenkingen en "complottheorieen" heb ik niets zinnigs toe te voegen.  Alleen net zoals hierboven:  ik wil best enige mate van risico accepteren.   Wat anders?Verbaasd

Nogmaals:  los van mijn mening, want nu is het net alsof ik voor KM heffing ben.  Ik probeer alleen het totaalbeeld volledig te houden, en lees veel eenzijdige berichten. Dat maakt me ook huiverig...

Wauwelaar z.t.w.
Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: Zaterdag 09 Januari 2010, 13:16 »

He He eindelijk een reactie hier ;-)

Wat vind jij precies eenzijdige berichten? Als je de zaken bedoelt die opgenoemd worden op Kilometerheffing NEE.nl dan zijn dat de kaarten zoals ze bij het kabinet op tafel liggen toch? Geen complot theorieen maar feiten.

Jij hebt het er graag voor over om gemiddeld 1500 euro -of meer-  te gaan betalen per jaar via de kilometer heffing? Dat zeg je inderdaad vermoedelijk omdat je een eigen zaak hebt en "via de achterdeur" weer terug verdienen kan? Je moet wel rekening houden met het feit dat dit niet het  het geval voor de meeste Nederlanders vind ik. Auto rijden (vrijheid) zal voor veel mensen onbetaalbaar worden. (alleen nog maar naar het werk op en neer?)
De mensen die 's morgens in de file staan doen dat niet omdat ze dat leuk vinden. Ze moeten naar hun werk en het openbaar vervoer is niet toereikend genoeg.
Dat veranderd niet als de kilometerheffing er is. Dezelfde hoeveelheid  mensen moeten nog steeds naar hun werk. Ergo: de files verdwijnen niet maar er wordt alleen maar meer belasting geld uit de zakken van de burgers geperst. Wat vervolgens aan miljarden verslinden falende zaken verkwist wordt (denk aan de Betuwelijn , de HSL , de JSF)  Om maar niet te spreken over het feit dat de BPM van de auto's afgaat, mensen kopen juist méér auto's omdat ze flink goedkoper worden. Meer autos: meer files?!)

- Jij hebt het er graag voor over om gemiddeld 1500 euro -of meer-  te gaan betalen per jaar via de kilometer heffing. Nu is dat ongeveer 500 euro. (Dit is uitgaande van een NIEUWE gemiddeld 1000 kg zware auto met gunstige CO2 uitstoot  en 15.000 km per jaar) Rijdt je meer km dan wordt het uiteraard nog duurder. Heb je een soortgelijke auto van vóór 2005 met ongunstige CO2 uitstoot (dat zijn de meeste Nederlanders dus) dan wordt de kilometerheffing duurder)  PLUS daarbovenop  een nieuwe provinciale ingezetenen belasting (die iedere NLer moet gaan betalen of je nu een auto hebt of niet.) Waarvan niemand nog weet hoe veel dat gaat worden.

Ik heb het antwoord ook niet klaar maar wat mij vooral ook niet bevalt is dat je met dat stasie kastje ook gewoon 100% van de tijd op te sporen bent. Een GSM kun je uitzetten of er voor kiezen er geen een te nemen.  Zo'n kast in je auto is een verplichting. Je hebt geen keuzemogelijkheid meer.

Deze plannen van Eurlings lijken te ondoordacht en lomp. De overheid is in het verleden onbetrouwbaar gebleken. (kwartje van Kok, 80km zone camera's zouden niet gebruikt worden voor opsporing en handhaving; dat wordt nu wél gedaan, etc. ) Ben benieuwd hoe dit alles uit gaat pakken..

« Laatste verandering: Zaterdag 09 Januari 2010, 13:46 door Corne010 » Gelogd

ettore bugatti
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: Zaterdag 09 Januari 2010, 19:29 »

Een systeem wat al miljarden per jaar kost om in stand te houden om de kosten voor het wegenonderhoud eerlijker te verdelen gaat zijn doel voorbij.

Een systeem wat al miljard per jaar kost om in stand te houden om betere wegenspreiding te eerlijker te verdelen gaat zijn doel voorbij. (Momenteel brengt MRB 4,5 miljard op. Dat moet 6,5 worden)

Een systeem wat al miljard per jaar kost om in stand te houden en inbreuk geeft op de privacy gaat zijn doel voorbij.

Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: Zondag 10 Januari 2010, 12:41 »

Echt:  los van wat ik van KM heffing vind:

2    Ik zie in de discussie niet terug:  er MOET wat gebeuren.   Wat er anders gebeurt wordt niet over gesproken.  Het is geen kwestie van wel of niet,  het is een kwestie van wel of iets anders.   Dat anders kost ook geld. 

De meesten hier van de jonge mensen zullen het niet eens weten maar in beginsel,  "vroegah" dus,  waren o.a. het openbaar vervoer en elektriciteit van de overheid. Het openbaar vervoer was opgezet - met belastinggeld - om voor de mensen die het geld opbrachtten faciliteiten te creeren, goed openbaar vervoer voor iedereen, zodat iedereen kon reizen.  Zonder Winstoogmerk. Uit sociaal oogpunt dus.

Toen de privatisering van het openbaar vervoer een feit werd, kwam er eigenlijk het tegenovergestelde systeem er voor in de plaats. Niks openbaar vervoer voor iedereen uit sociaal oogpunt maar commerciele bedrijven die winst moesten gaan maken.

En dat is iets héél anders. Men dacht dat die bedrijven die winst moeten maken betere bedrijfsvoering ( lees: service) zouden moeten geven aan de -nu- klanten. We weten allemaal de realiteit anno 2010. Bijvoorbeeld: één sneeuwbui en het treinverkeer ligt stil vanwege te goedkope wissels, te goedkoop treinmateriaal.

Misschien ligt (een deel) van de oplossing, als er toch "iets heel anders moet gaan gebeuren", om het openbaar vervoer weer van de staat (=de belastingbetalende burgers van Nederland) te maken. Zonder winstoogmerk zodat het binnenkomende geld besteed kan worden aan betere en méér trein trajecten zodat iedereen overal kan komen met de trein. (minder files)  Maar dit is zomaar een overpeinzing..
« Laatste verandering: Zaterdag 16 Januari 2010, 14:14 door Corne010 » Gelogd

Rsport
Lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #67 Gepost op: Zondag 10 Januari 2010, 13:42 »

Wat er na afschaffing van het uiterst belachelijke idee van km-heffing dan wel moet gebeuren? Heel simpel: wegenbelasting (MRB) afschaffen of enorm verlagen, benzine prijzen omlaag, en meer asfalt.

Meer asfalt, dus extra banen, kost maar een heel klein beetje van ons "geliefde natuurschoon". Er is een onderzoek geweest waar als ik het goed uit heb, uitkwam dat een beetje nieuwbouwwijk meer natuurschoon wegvaagt dan dat er nodig is aan extra asfalt om de files op te lossen. 

--- Laten we eerlijk zijn, spitsheffingen en flexwerkers dat proberen ze al 10 jaar en het werkt niet, geen enkel bedrijf gaat later beginnen dan zijn concurenten Knipoog

Qua wegenbelasting en benzineprijzen: kijk naar de rest van europa, daar hebben ze geen tot minder wegenbelasting dan hier en de benzine prijzen zijn er lager. Daar kan het ook uit, waarom hier niet dan? (ok Belgie heeft slechtere wegen, dus daar zou je kunnen zeggen dat het idd niet uitkomt, maar in Duitsland zijn de wegen niet slechter dan hier)

Maar ja dat is een oplossing die wel werkt voor ons, maar niet voor de regering, die wil immers niks anders dan de burger (en met name de autorijder) uitmelken.  En dus kansloos..... Droevig
« Laatste verandering: Zondag 10 Januari 2010, 13:44 door Rsport » Gelogd

Ex owner of a '93 Turbo and a '94 GT-Turbo.....
Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: Zondag 10 Januari 2010, 14:38 »

Maar ja dat is een oplossing die wel werkt voor ons, maar niet voor de regering, die wil immers niks anders dan de burger (en met name de autorijder) uitmelken.  En dus kansloos..... Droevig

En dat is de andere kant van deze zaak. We leven nog steeds op papier in een z.g.n. democratie. (Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord stamt af van de Griekse woorden (dèmos), "volk" en  (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten)

De regering is gekozen door het volk en zou derhalve aan de wensen van het volk -waardoor ze op de leidinggevende posities zijn verkozen- tegemoet moeten komen. Maar is dit in Nederland in 2010 nog wel de realiteit?
 Met verkiezingen worden beloftes gedaan die inderdaad aan de wensen van de bevolking tegemoet lijken te komen maar als ze eenmaal in Den Haag op de posities zitten komen van de partijplannen niets terecht. De afgelopen, pakweg, 15 jaar althans.
Nederland stemde tégen deelname in de Europese grondwet. . Via rare kronkels doen we nu toch mee. De vorige verkiezingen waren duidelijk: geen CDA/ Balkenende. Via rare constructies hadden we toch de afgelopen vier jaar CDA/ Balkenende. Met als gevolg ontevredenheid, mensen geloven niet meer in politiek (zie het zetelverlies van de PVDA bijvoorbeeld) en men gaat stemmen op radikale partijen die zeggen wél te luisteren naar "de bevolking" (Wilders) 

Stichting KilometerheffingNEE wilde een referendum organiseren over de kilometerheffing. Omdat het de burger zomaar opgedrongen wordt. Nu blijkt dat er een voorstel (vorig jaar?) doorheen gejast is in de 2e kamer dat zo'n referendum (door het volk) niet meer kan c/q aangenomen wordt. Tja.
( Een volksraadpleging of referendum is het voorleggen van een vraag met betrekking tot wetgeving aan de kiesgerechtigden in een land of een bepaald gebied. Dit voorleggen gebeurt door een bepaalde overheid (al of niet in opdracht van de desbetreffende bevolking). Net als bij verkiezingen komen de kiesgerechtigden naar het stembureau of stemmen op afstand en maken hun keuze met betrekking tot de vraag. ) Geldt dus niet meer voor de democratie Nederland.

Ik heb zelf ook de neiging om het "maar te laten gaan, je doet er toch niets tegen" dat is beter voor je gemoedsrust op korte termijn. Maar op lange termijn zit er klaarblijkelijk toch een overheid aan te komen die "totaalcontrole" over de burgers gaat krijgen. 

Vergeet niet: diezelfde overheid veranderd eenzijdig de spelregels als ze dat nodig vind om burgers te controleren.
De vraag is of we dit echt wel willen met zijn allen.

« Laatste verandering: Zaterdag 16 Januari 2010, 12:56 door Corne010 » Gelogd

Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: Zaterdag 16 Januari 2010, 12:50 »

Er is zaterdag 23e een manifestatie in Den Haag tegen de kilometerheffing. Men roept autoclubs op om ook mee te doen. Bij deze geef ik dit door..

MANIFESTATIE ZATERDAG 23 JANUARI.
Aansluitend op de ANWB Bondsraadsvergadering rijden kilometerheffing-NEE participanten in colonne naar Scheveningen.

Hierbij voeren de auto's vlaggen en worden flyers uitgedeeld.

RIJDT U MEE? LAAT HET S.V.P. WETEN EN ONTVANG DE LAATSTE INFORMATIE.

www.kilometerheffingNEE.nl
« Laatste verandering: Donderdag 21 Januari 2010, 13:24 door Corne010 » Gelogd

thalenvisser480turbo
Donateur
Veteraan lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #70 Gepost op: Zaterdag 16 Januari 2010, 13:02 »

ben jij lid van de ANWB bondsraad corne?

Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: Zaterdag 16 Januari 2010, 14:11 »

ben jij lid van de ANWB bondsraad corne?

Welnee.. Ik heb niets met de ANWB behalve dat ik lid ben vanaf 1980 (!) voor de wegenwacht. Ik heb ze letterlijk nog nooit nodig gehad, haha.
Ik wil alleen geen 1500 euro -of meer- als je meer dan 15.000 km/jaar rijdt zoals ik-  betalen straks ipv van de 500 wegenbelasting nu. En dat controle kastje in m'n auto bevalt me niet. Dat is alles. (maar wel genoeg om een protest  te laten horen voor mij)

De ANWB heeft onder 2.500 leden de Enquete gedaan. Met vage vraagstellingen. Daarop baseert Eurlings dat er draagvlak is. Kom op jongens.
« Laatste verandering: Dinsdag 19 Januari 2010, 21:11 door Corne010 » Gelogd

Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: Dinsdag 19 Januari 2010, 21:05 »

Ook de Camper wereld wordt wakker:

"Ik ben ook in het bezit van een kampeerauto. Ik heb me op de nodige campersite's al flink ingezet om de kilometerheffing te voorkomen.

Ik zal met mijn camper het hardst getroffen gaan worden door de kilometerheffing. Mijn camper weegt 2600 kg en stoot 260 g/km CO2 uit. Maar omdat de CO2 uitstoot van mijn camper niet geregistreerd staat op het kenteken wordt mijn kmprijs kwakkeloos op gewicht bepaald. Een kmprijs van 40 cent per kilometer is al gemeld. Wij werken beiden fulltime en genieten in het weekend van ons campertje. We rijden per jaar zo'n 6000 (zesduizend maar!) km in NL. Dat betekent dat ik per 2018 €2400,- per jaar aan kmheffing ga betalen! Nu is dat €716,-.

Voor onze personenauto (1.5 benzine colt met 15.000 km p/j) betalen we p/j €690,- aan kmheffing. Nu is dat €325,-

Dus inclusief de koppentax a 2 x €80,- een stijging van € 2209,- aan kosten per jaar door het kilometerheffings plan!

En let wel! Een mitsubishi colt die 15.000 km p/j rijdt en een fiat ducato 2.8 jtd die 6.000 km p/j rijdt (beide uit 2005)

Tezamen dus 21.000 km per jaar.

EN DE GEBRUIKER BETAALT?!!

Tweeduizendtweehonderdnegen euro meer per jaar na de kilometerheffing.

Reken dit gerust na:

http://www.nkc.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=60&cms%5Bcm46%5D%5BcontentID%5D=1987

http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,/wat-gaat-het-kosten-/kilometerprijscheck.html

Indianenverhalen? Dit zijn PURE feiten van het ministerie van verkeer en waterstaat.
"
« Laatste verandering: Dinsdag 19 Januari 2010, 21:16 door Corne010 » Gelogd

TomTom
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: Dinsdag 19 Januari 2010, 21:37 »

Geldklopperij...

ettore bugatti
Veteraan lid

Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: Dinsdag 19 Januari 2010, 22:01 »

Tsja, die camperregeling is (net als de 25jaar regeling voor oldtimers) een doorn in het oog voor de staatopbrengsten.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Off-topic  |  Automotive  |  Topic: Kilometerheffing « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte